Wprowadzenie własnych danych
Przy pierwszym uruchomieniu Firemka sama ustawia się na karcie Klientów. Znajduje się tam kilka przykładowych wpisów, mogących służyć do nauki i eksperymentowania. Nie zawracaj sobie nimi głowy, jeśli ich nie potrzebujesz. W każdej chwili można je zmienić lub usunąć. Kliknij ikonkę Klient, rozwinie się menu. Wybierz opcję Stwórz.
W otwartej formatce, służącej do zdefiniowania nowego klienta, wpisz swoje dane. Zwróć uwagę na poprawność w polach NIP-u, regonu i numeru rachunku bankowego. Numery podczas wprowadzania zabarwią się na czerwono, ale powrócą do naturalnego koloru po wpisaniu ostatniej cyfry. Gdyby tak się nie stało, to znaczy, że w numerze popełniono błąd i trzeba go poprawić.
Jeżeli nie chcesz, nie musisz wypełniać wszystkich pól. Do faktury potrzebne będą co najmniej:
- Nazwa
- Adres
- NIP
- Numer rachunku dla zapłaty przelewem
Pozostałe dane można uzupełniać później, w miarę potrzeb.
Zakończ wpisywanie danych przyciskiem OK.
Teraz przyciśnij i przytrzymaj ten nowy wpis na liście klientów. Pojawi się menu, w którym wybierz opcję "To są moje dane". W ten sposób Firemka została poinformowana, kogo ma traktować jako Sprzedawcę. Jeśli później zapragniesz to zmienić, znajdziesz opcję zmiany na karcie Biuro.