główna strona 

 
icon Agat MatchBox
krótki opis
Prosta jednoosobowa gra logiczna. Pole gry składa się z pewnej liczby kart-symboli ułożonych twarzami do dołu. Kliknięcie myszką kolejno na dwóch kartach powoduje ich odsłonięcie. Jeżeli ujawnione symbole okażą się takie same, to karty pozostają odkryte, w przeciwnym przypadku powracają do poprzedniego stanu. Rozgrywka kończy się po odsłonięciu wszystkich kart. Miarą mistrzostwa i podstawą do współzawodnictwa w tej grze jest liczba ruchów potrzebna do odsłonięcia wszystkich kart. Liczba ta jest wyświetlana na pasku tytułowym okienka gry.
instalacja
Należy utworzyć dowolny folder, np. C:\Program Files\AGAT\ i umieścić w nim program AGAT.EXE oraz wszystkie pliki danych (o których mowa w dalszej części opisu).
własna grafika
Gra standardowo jest wyposażona w jeden prosty komplet kart (wbudowany w plik .EXE). Dodatkową atrakcją jest możliwość samodzielnego definiowania innych zestawów. Pojedynczy zestaw kart należy umieścić w zwyczajnym pliku graficznym typu .BMP, w jednym poziomym rzędzie. Każda karta musi mieć kształt kwadratu. Pierwszy kwadrat definiuje koszulkę, a pozostałe - kolejne symbole kart. Dozwolone są następujące liczby symboli: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 40, 45, 50, 55, 60, 66, 72, 78 i 84. Rozmiar jednego kwadracika jest dowolny, ale należy zadbać, aby cała plansza gry nie przekroczyła rozmiarów ekranu. Aby uruchomić grę z tak przygotowanymi danymi, należy przeciągnąć myszką plik z kartami na ikonkę programu (lub na uruchomiony program). W celu podpatrzenia zasad konstruowania własnych kart można się posłużyć plikiem DICE.BMPmd5, który zawiera kopię obrazków wbudowanych w program. Można także skorzystać z innych gotowych zestawów:
własne dźwięki
Można wzbogacić ekspresję gry, dodając własne efekty dźwiękowe, poprzez umieszczenie w folderze gry plików z dźwiękami:
Dodatkowo pliki dźwiękowe w formacie .WAV o takiej nazwie jak definicja kart, z rozszerzeniem zmienionym na .Wnn (gdzie nn to dwucyfrowa liczba dziesiętna odpowiadająca numerowi kwadracika w definicji) będą odtwarzane w chwili odkrywania danej karty. Przykład: aby udźwiękowić odsłanianie czwórki z zestawu DICE.BMP, należy przygotować stosowny plik dźwiękowy i nazwać go DICE.W04
pobierz program
 
opiekun: Janusz Wiśniewski :: rejestracja odwiedzin 1420 gości
mobi